nadpis.gif (17712 bytes)
Termín akce:       1.7. - 10.7. 2001
Vedení:                 Zahradník Karel, Kačor Tomáš, Kuczman Oto
Členové:      Ondřej Soused Dědič, Tomáš Gavenda, Honza Funťa Fuit, Ondřej Smajlik Smílek, Martin Svoboda, Martin Vymazal, Petr Zapletal, Maruška Bakalová,  Jana Šťastná.
Celkem najeto:     364km, trasy dle map  KČT č.: 1, 29, 32
Trasa 1. dne - přesun vlakem a ubytování (neděle)
Úvodní den jsme věnovali ubytování  (Místní dům dětí a mládeže, 351 32 Hazlov, tel.: 0166/595 255, fax: 0166/466 753, teplá sprcha, kuchyňka, lednička, cena 50Kč - 90Kč)  a seřízení kol. Odpoledne jsme se vydali na krátkou cyklistickou prohlídku Hazlova a blízkého okolí po modré značce do Ovčína, kde je vodní nádrž vhodná ke koupání. Dále na Goethovu skalku, která nás nijak nenadchla (mimo borůvek) a po státní silnici zpět do Hazlova.

Celkem najeto:           8km

Trasa 2. dne (pondělí)
Státní silnicí jsme se vydali do Aše kolem Goethovy desky a k modré značce u parkoviště, která vedla lesní pěšinou-nepěšinou do Nebes. Přes pole za Nebesy, až do středu města Aš. Po krátké prohlídce města a doplnění vody, vedla naše cesta po červené značce na Krásnou a Kamennou. Asi 1,5km za železničním přejezdem v Kamenné, se odbočilo doleva na Pastviny. Za zatáčkou v Pastvinách je odbočka doleva podél hraničního pásma po asfaltové cestě na Signálku, kde opět narazíme na červenou a pak doleva. Ta nás zavedla až na nejzádnější cíp našeho státu - bývalý hamr u Trojmezí, kde je možné přejít po dřevěné lávce a podívat se do Německa. Cesta zpět vedla po červené do Hranic, kde jsme poobědvali a na naší Janu spadla depka z jízdy, kopců a terénů. Po obědě v Hranicích na   modrou a po asfaltové cestě do krásných lázní v Německu - Bad Elsteru. Návrat zpět byl přes Doubravy. Bonusovkou dnešního dne byla jízda z Doubravy po žluté značce na rohlednu Háj (757,6m.). Tady nám domorodci řekli, že kdo vyleze na Háj, dožije se devadesáti let. No, uvidíme. Z Háje  do Hazlova už nebylo daleko. Kromě kolegy Karla, který se po cestě nekde ztratil. Klasika.

Celkem najeto:          66km     (kolega Karel najel 72km)

Trasa 3. dne (úterý)
Dnešní trasa vedla z Hazlova po žluté značce přes osadu Táborská do Ostrohu, kde je krásně zrestaurovaný hrad Seeberg s velice pěknými sbírkami. Po prohlídce Seebergu asfaltovou cestou na Lužnou směrem na vodní nádrž Skalka. Po modré na  Komorní Hůrku, což je naše vyhaslá sopka. Potom po červené přes Skalku, rozhlednu Chebskou stráž na náměstí v Chebu. A jako klasicky se opět ztratil kolega Karel. Po prohlídce pamětihodností města (hrad, muzeum, náměstí, Špalíček)  a obědě,  jsme zamířili přes Františkovy Lázně do Žírovic, kde se nachází zajímavý motýlí dům. Majitel v přízemí vystavuje preparované tropické motýly. V podkroví budovy je pak skleník, ve kterém volně létají kolem návštěvníků různé druhy motýlů. Posledním cílem naší cesty byla národní přírodní rezervace Soos s mofety. Součástí vstupného je i prohlídka muzea prehistorie s velikými modely ještěrů. A jelikož bylo pozdě a byl hlad, jeli jsme domů  směrem na Vonšov - Starý Rybník - Vojtanov - Hazlov.

Celkem najeto:       50km

Ko32x.gif (6862 bytes) Ko21x.gif (6398 bytes) Ko19x.gif (5929 bytes) Ko24x.gif (5941 bytes) Ko25x.gif (6346 bytes) Ko20x.gif (6313 bytes)

Trasa 4. dne (středa)
Ráno jsme vyrazili z Hazlova kousek po zelené značce a asfaltové cestě do Vojtanova. Zde nás šokoval ASIA SHOP - obrovské množství vietnamských krámků a prodejců zcela stejného zboží. Potom taky vlakové nádraží, kde měli rok starý jízdní řád. Z Vojtanova po žluté značce do Skalného a po červené značce cestou - necestou do městečka Luby, kde byla předem zajištěna exkurze do firmy Strunal, kde vyrábějí strunné nástroje - kytary, housle, violy, basy. Prohlídka stála 200Kč a byla moc zajímavá. Oběd byl v městečku Plesná, odkud vedla cesta do Bad Brambachu. Toto lázeňské město nás moc nezaujalo a proto jsme se velice rychle vydali státní silnicí do Františkových Lázní. Na přechodu ve Vojtanově kolega Tomáš píchl a začalo lepení. Cesta Bad Brambach - Františkovy Lázně byla nejfrekventovanější trasa na našem putování. Ve Františkových Lázních jsme odeslali kola do Horšovského Týna a šli si prohlédnout naše lázeňské město. Během prohlídky jsme potkali prezidentský pár, který se procházel i se svými psy. Po prohlídce - návrat do Hazlova vlakem, balení a příprava k rannímu odjezdu.

Celkem najeto:           47km

Trasa 5. dne - přesun vlakem a ubytování (čtvrtek)
Na cestě do Horšovského Týna jsme měli delší čas na přestup v Plzni. Tam jsme si prohlédli pěkné náměstí a katedrálu sv. Bartoloměje. Pěkná byla i vyhlídka z věže. Poté jsme pokračovali do Horšovského Týna, kde jsme se ubytovali.(Domov mládeže Střední zemědělské školy, tel.:0188/422 319, 423 374, teplá sprcha, kuchyňka, lednička, antukové hřiště).
Trasa 6. dne (pátek)
Z Horšovského Týna  jsme se vydali po zelené značce směrem k Podhájí - Němčice - Dolní Baldov - Baldovské návrší - Domažlice. Byl zde jeden velice zajímavý úsek, který vedl přímo přes vzrostlé řepkové pole. Z Baldovského návrší je pěkný výhled na Domažlice a okolí. V době naší návštěvy zde byl sraz mladých radioamatérů. V Domažlicích jsme navštívili věž, která je asi 60 cm vychýlená od vlastní osy a zámek, kde je národopisné muzeum s velice pěknými sbírkami. Po obědě jsme se vydali směrem na Havlovice - Pilu a po žluté značce lesem na Babylon, kde bylo krásné koupání.Cesta zpět vedla opět po žluté značce do Pily a potom do Trhanova. Po červené  do Chodova a dále na Výhledy, kde je památník Jindřicha Šimona Baara. Pro slabší cyklonátury je lepší vystoupat k památníku po asfaltové cestě. Domů jsme pokračovali směrem na Klenčí - Draženov - Březí - Podhájí, kde se dá celkem slušně vykoupat i občerstvit.

Celkem najeto:           51km

Ko3x.gif (5543 bytes) Ko8x.gif (6470 bytes) Ko5x.gif (6001 bytes) Ko2x.gif (6943 bytes)

Ko30x.gif (6780 bytes) Ko4x.gif (6320 bytes) Ko28x.gif (6196 bytes) Ko10x.gif (6350 bytes)

Trasa 7. dne (sobota)
Tato cesta byla spíše prověřením fyzických zdatností členů. Vydali jsme se po státní silnici Podhájí - Březí - Draženov - Klenčí - Výhledy. Po kratším odpočinku, jsme pokračovali na Capartice a Černou Řeku. Zde jsme se napojili na modrou značku a pokusili vyjet - vyjít na nejvyšší vrchol Českého lesa - Čerchov (1041,8m). Tož, v tom hrozném vedru a dusnu to byla fuška. Jelikož je to bývalý vojenský prostor, jsou zde zbytky vojenských staveb, věž a historická věž - Kurzova rozhledna. Ta je přístupná a je z ní velice pěkný rozhled. Ve věži je i možnost občerstvení. Vrátili jsme se po červené značce do Capartic, Chodova a Trhanova. Během sjezdu se Petr rozhodl upravit si láhev na kole. Řídit kolo při sjezdu přes výmoly jednou rukou a nedávat pozor na cestu, se pravda nevyplácí. Taky se přehoupl přes řidítka a sedřel si slušně loket. Ošetřeno, pofoukáno. Z Trhanova vedla cesta ke Kozinovu pomníku na vrchu Hrádek. Posléze Újezd - Draženov - Březí - Podhájí a opět koupání. Ale jelikož začalo pršet, frčeli jsme brzy domů.

Celkem najeto:          58km

Ko1x.gif (5260 bytes) Ko15x.gif (6225 bytes)

Ko31x.gif (7065 bytes)

Trasa 8. dne (neděle)
Po nočním dešti a zatažené obloze jsem se rozhodli podívat se na Horšovský Týn. Navštívili jsme vyhlídkový pavilon v zámeckém parku, krásné náměstí a zámek, který nas velice mile překvapil. V zámku je asi pět prohlídkových tras a návštěvník si je může vybrat podle předem vystavených fotografií zajímavostí z jednotlivých tras (nekupuje zajíce v pytli). Skvělé. Jelikož bylo neustále nevlídné počasí, byl uspořádáno fotbalové utkání mezi (Karel, Tomáš, Jana, Maruš, já) a zbytkem (Smajlík, Soused, Petr, Martin, Martin, Funťa, Tonda). První skupina porazila druhou 4:2. Den byl završen koupáním otužilců v nedalekém Podhájí.

Celkem najeto:          6km

Trasa 9. dne (pondělí)
Poslední den byla naplánovaná prohlídka města Klatovy. Vzhledem k pondělku a kulturním památkám, bylo všechno zavřeno. Přesto jsou Klatovy moc pěkným městem. Cesta tam i zpět vedla přes Blížejov - Přívozec - Lštění - Kanice - Koloveč - Chocomyšl - Lučice - Slatina - Balkovy - Dolany - Svrčovec - Klatovy. Při návratu jsme se zastavili na rozhledně zvanou Bolfánek. Ovšem pondělí - zavřeno. Přesto to byl dobrý stoupák.

Celkem najeto:          78km

Trasa 10. dne (úterý)
Byla cestou domů.

Všem účastníkům tímto děkuji za pěkný a podařený 11. ročník cykloturistického putování po krásách naší vlasti.